Назад

10 съвета за успешен онлайн магазин

10 съвета за успешен онлайн магазин

Решихме да обобщим най-важните стъпки, които всеки онлайн търговец трябва да предприеме, за да развие бизнеса си както на локално, така и на международно ниво. А ето ги и нашите десет.

1. Не се страхувайте от неизвестността

На всички, които имат някакви притеснения относно разширяването на бизнеса зад граница можем да кажем само едно „Just do it”. Вече не е възможно да залагате само на познатите пазари. Съвременната конюнктура предполага развитието на брандове, за които границите са размито понятие.

2. И все пак големите пазарски улици са още живи

Все още не сме достигнали този етап от развитието на търговията, в който нужда от физически магазини и пазарски улици няма. Въпреки че има все повече онлайн търговци, които залагат единствено на онлайн присъствието, когато навлизате на международен пазар много по-голям успех бихте имали, ако стартирате първо със стандартен магазин.

3. Грижете се за онлайн магазина си така както бихте се погрижили за физическия

Тактиките, които прилагате върху своя стандартен клиент трябва да бъдат пренесени и онлайн. Действайте по подобие на супермаркетите, които поставят най-изгодните продукти в дъното на лавицата, а по-скъпите на нивото на очите. Представете си, че началната страница е витрината на вашия магазин и я подредете възможно най-атрактивно и функционално.

4. Не забравяйте, че вие също сте клиент

След като сте станали част от бизнеса не значи, че трябва да забравите, че вие също сте и потребител. Замислете се от какво се нуждаете, когато пазарувате онлайн: бързина, надеждна доставка, лесно използваем сайт. Към всичко това трябва да се стремите, когато изграждате своя онлайн бизнес. Според специалисти в бранша като номер едно причина за изоставяне на пазарската кошница преди реализирането на покупката се изтъква проблемът с доставката. Постарайте се да изгладите несъвършенствата в това отношение.

5. Превърнете се в хамелеон

Прилагането на местния модел на чужда земя няма да ви донесе успех и в това можете да бъдете напълно сигурни. Станете хамелеон, проучете местните тактики и подходи към клиента и ги приложете. Избягвайте да действате както най-добре си знаете. И за да илюстрираме какво имаме предвид ще ви дадем пример с немския потребител. Когато Long Tall Sally решават на навлязат на немския пазар, те установяват, че клиентите там поръчват 5 пъти повече, отколкото им е нужно. След което използват своя дом като пробна и чак тогава решават какво ще задържат и какво ще върнат обратно. Това е един добър пример за разнообразието в маниерите и навиците на различните народи.

6. Приложете еднаквост в различието

И колкото и да са различни потребителите по света има неща, по които те страшно много си приличат и това важи както за обслужването по телефона, така и за обслужването онлайн. Ако обслужващият персонал по телефона е задължен да отговаря на клиентските обаждания в рамките на 20 секунди, защо тогава на имейли и постове във Facebook да се отговаря в рамките на 24 часа? Потребителите не бива да стават потърпевши само, защото са избрали един по-различен канал за връзка с търговеца. Затова в случай че клиента остане разочарован от вашите услуги и отговори с негативна обратна връзка, опериращите задкулисно трябва да отреагират най-скоростно независимо дали стоят зад телефона или зад клавиатурата.

7. Запознайте красавицата с техническия гений

Това, което в повечето случаи възпира един бизнес от ефективно развитие е страхът от новите технологии. На пръв поглед сайтовете могат да изглеждат великолепно с атрактивните картинки и функции на тях, но често ябълката гние от вътре и кодирането може да куца. Помнете, че организацията винаги се гради с поглед към бъдещето, а в случая с онлайн магазините това означава, че дигиталният маркетинг и програмирането трябва да вървят винаги ръка за ръка. Представете си само колко лоялни биха станали вашите посетители, ако сайтът успяваше да ги разпознава и да ги дарява с 20% намаление при всяко тяхно пето посещение. Ето това можете да постигнете, ако използвате максимално това, което притежавате.

8. Често стереотипите важат напълно

Проучване показва, че английските потребители на Safari инвестират много повече средства в технологии, отколкото колегите им, ползващи Internet Explorer. Изводът, до който достигнал един англичанин бил, че като потребител на Safari, той бил таксуван с 300 паунда повече за самолетен билет, отколкото неговите родители, които използвали Internet Explorer. Въпреки че никой не препоръчва подобни тактики, полезността, която може да се извлече от този пример е очевадна. Потребителите са като женени за своите браузъри и използвайки този факт можете да помислите за разнообразни методи, чрез които да оптимизирате продажбите.

9. Понякога е по-добре да признаете поражението

Приемането на неуспеха ще ви помогне да фокусирате усилията и средствата си върху това, което работи.

10. Ако конверсиите са заключена врата, то съдържанието е ключът за нея

Ангажирането на потребителя е изключително важно. Истинските фенове на вашия бизнес са посланиците на бранда ви. Te работят напълно безплатно за вас. Aко тези посланници обаче никога не купуват от вас може би инвестирате усилия, средства и време в грешна посока.

Уверете се, че таргетирате правилните хора. Установете какво е поведението на пазаруващите, които желаете да привлечете и се ориентирайте към тях. Направете така, че от съдържанието, което наливате, да има смисъл. Изпразнете кошницата пълна с идивиди, които просто прекарват известно време във вашия онлайн магазин и след това го напускат безвъзвратно.

10 съвета за успешен онлайн магазин
5 (100%) 1 vote


Коментари

  1. 14.05.13 в 07:32

    Marin

    Полезно…

  2. 16.05.13 в 07:21

    Bobcho

    Колко е вярно това за браузърите обачеее

  3. 12.03.19 в 15:51

    Полезни съвети за начинаещи. Бих допълнил с един списък с 8 задължителни фукнции или елемента ако щете, които всеки онлайн магазин трябва да има: https://speedflow.bg/blog/8-elements-for-a-successful-online-store/
    Номер 8 е под въпрос дали е за всеки бизнес, но останалите доказано работят.

Write a comment