Назад

5 от най-големите грешки, които допускате във Facebook

Ако използвате Facebook за изграждане и налагане на вашата марка, то уверете се, че не правите някоя от тези уникални грешки!

Както знаете, Facebook главно е мястото, където се „срещаме“ с близки и не толкова близки приятели. И докато това се случва, фирмите се опитват всячески да влязат в нашия News Feed и да ни привлекат вниманието. Разбира се, в това няма нищо лошо. Все пак всеки ден, хората разговарят с брандовете във Facebook и 50 % от посетителите на социалната мрежа споделят, че вярват много повече на Facebook страницата отколкото на официалната такава. Фирмените Facebook страници могат да предложат много по-детайна информация, да се проследят вазимоотношенията между колеги и др. Всичко това е чудесно, но когато конкуренцията е много голяма, марките се опитват да подражават на определени персони, от които ни се изправят косите и мустаците.

Ето и 5-те типа личности, които вашия бранд трябва силно да избягва.

Просякът
Проучванията показват, че молбата за „like” или коментар във Facebook може да увеличи взаимодействието с вашата страница с повече от 26 %. „Просякът“ обаче го прави постоянно, и то в най-неподходящо време. Замислете се, ако постовете ви наистина са готини то няма да има нужда да молите когото и да било за „Like”. Не правете нещо просто заради самото правене.

Stock Човекът
Не, това не е човекът, който зарежда близкия супермаркет. :) Това е персоната, която закупува многобройни снимки от онези сайтове за Stock фотография. Снимките, най-често са с усмихнати хора, избрани са на случаен принцип и се използват за всеки един пост във Facebook. Много по-добре би било тази личност да инвестира времето си в правене на снимки през Smartphone-а си, слагайки им филтри чрез Instagram например. Снимките може да са на продукти на компанията, да представят „един ден от офиса“, или да са на него самия, заедно с колегите му – всичко друго, но не и картинки, които да нямат нищо общо с неговия бранд. Проблемът на снимките от Stock сайтовете е, че приличат много на реклама, а рекламата е нещо, което хората инстинктивно игнорират.

Господин Неуместният
Много марки се опитват да се справят или игнорират текущи трагични събития. Не и тази персона. Господин Неуместният не може да устои да спомене последните катастрофи и трагедии. Не само че ги споменава, но и се опитва да извлече полза от тях. Не забравяйте обаче, че не всяко световно събитие си заслужава да бъде коментирано. Изразете това, което чувствате и как се чувствате като организация. Но каквото и да правите не използвайте националната трагедия, за да си спечелите ангажираност. Просто е проява на лош вкус.

Досадната Дама
Вие я познавате. Тя говори много, но слуша малко. Тя пише дълго, обновява статуса си и само в едно изречение помества 3 призива за действие. В последствие тя не разбира защо хората не харесват коментарите и. Няма нужда да описваме допълнително, надълго и широко за каква личност става въпрос, защото някак, мислейки за този човек, ни се иска да спрем да говорим…Сега.

Сладкият
Попадали ли сте някога на бранд представен на фона на картинка със сладко котенце или бебе, въпреки че не продава детски или животински продукти? Определено подобни картинки въздействат на Facebook потребителите. Но Сладкият персонаж залага на много чувство и малко смислено съдържание. Тази персона може и да получи доста „like”-ове, но аудиторията не прави връзка между бранда и снимката с кученцето. Разбира се, готино е да използвате снимки, за които знаете, че ще получите харесвания, но не го правете ако не е свързано по някакъв начин с вашия бранд, само заради идеята да сте сладки. Да, вие ще получите Like и споделяния, но в последствие ще видите хилядите, които са се отписали от страницата ви, когато се появите във news feed-а им и споделяте нещо, което ама изобщо не ги интересува.

Ако случайно се разпознаете в някоя от 5-те персони по-горе е добре да направите промяна в поведението си още сега.

5 от най-големите грешки, които допускате във Facebook
3 (60%) 1 vote


Write a comment