Назад

Да, интересно ни е. Слушаме Ви.

Общуването между хората винаги е било едно от най-важните, но и най-трудните неща. Имаме все повече канали, по които можем да го правим и все повече възможности да останем недоразбрани за съжаление. За да стигнат нашите послания до клиентите ни е нужно много повече от това да ги пуснем по всички възможни социални мрежи и да си мислим, че сме направили необходимото. Важна е стратегията и предварителната информация за нашия пазар. Естествено стъпването на проучване за интересите, нагласите и взаимодействията с подобни на нашите продукти или услуги е най-логичната, и необходима първа стъпка преди да изберем каналите, и начините, чрез които ще проведем комуникацията си.

Все по-често, за да се въздейства на потребителите се използват блогърите. Много от тях са лидери на мнение и хората вярват на преценката и оценката им почти за всичко.
Много от кампаниите на известни марки използват като канал блоговете, за да стигнат до по-голям процент хора, които са таргетирани, и които са доста по-склонни да им се доверят. След като блогър е станал фен на нашата марка, това вече е добър знак.

Друг комуникационен канал са социалните мрежи. Отново причината за успеваемостта им е, че хората там са себе си, имат много познати и приятели, които постоянно споделят мнение по различни въпроси и от гледна точка на промоции, игри и бизнес фен страници е чудесна възможност за повишаване на популярността онлайн.

Разбира се има и други начини да популяризирате бизнеса си, но горепосочените два са най-близки и разбираеми за хората. Важен акцент тук е върху идеята и реализацията на „Потребители -  слушаме ви. Вие сте най-важни за нас!

Спазвайки няколко прости правила можете да постигнете много в онлайн комуникацията и не само да задържите, но и да привържете клиентите си именно към вашия сайт и фирма. Споделяме с вас няколко основни и лесни на практика съвети:

  1. Винаги трябва да наричате нещата с истинските им имена. Не пренебрегвате например по-пълните хора. Вече стана твърде банално да рекламирате продукти с манекени и много слаби момичета, и момчета. Хората не са перфектни, а това не е срамно. Комуникирайте бранда си за обикновения човек, който няма свръх способности и уникално безупречна кожа.
  2. Предложете максимално удобство. Например, ако имате изработен онлайн магазин е задължително да улесните потребителите и да ги водите из уеб сайта си като един умел продавач-консултант. Добре е в магазина да присъстват ЧЗВ; да предлагате възможност за безплатно тестване, връщане на продукта; да включвате талони за отстъпка в кошницата и много др. основни идеи, които ще ви помогнат да задържите потребителите си по-дълго време във вашия онлайн магазин, и ще ги направят returning visitors.
  3. Емоцията е над разума! Спомняте си рекламата с Дядо Коледа на известната марка газирана напитка; рекламата на ароматното кафе – „Уникален Чаромат“; за шоколадите – „Осмели се да покажеш нежност“? В посочените запомнящи се примери, а и в много други кампании, присъства емоционалната над разумната страна. Докоснете се до спомените, мечтите и традициите на потребителите и ще имате много по-голям успех отколкото ако кампанията ви се базира на чисто рационалното решение за покупка (в повечето случаи е ирационално :))
  4. Дайте свобода и гъвкавост в избора. Пример може да се даде с плановете на мобилните оператори. Има такива, които дават много голяма гъвкавост в плановете и в срока на договорите си. Свободата може да се изрази и в това да не притискате клиента си и на всяка крачка да го питате какво иска или за какво е дошъл в магазина ви. Това е навлизане в личното пространство на хората и те  започват да се чувстват притеснени и неспокойни. Когато клиент е влязал в онлайн магазина Ви не го стряскайте с прекалено много банери, както и мигащи, светещи и издаващи звуци такива. Ограничете до минимум дразнещите и натрапчиви елементи.

Надяваме се да сме ви били от полза. Пожелаваме ви успех в комуникацията с потребителите ви!

Да, интересно ни е. Слушаме Ви.
5 (100%) 1 vote


Коментари

  1. 26.01.12 в 12:37

    Tihomira Kalcheva

    Винаги трябва да се грижим за потребителите. Все пак нали на тях се крепи целият ни бизнес. Наистина е важно да се използват всички възможни канали на комуникация – Facebook, Twitter, Google+, Свежо, Блогове. Но все пак да не прекаляваме с тормоза над хората, че може и да им досадим ако преминем границата всичко става спам, а не полезна информация.

Write a comment