Назад

Имейл маркетинг митовете, които развенчахме

mail-marketing-myths

Когато стане дума за имейли и нюзлетъри много наши клиенти не вярват, че биха могли да провокират кой знае какъв интерес просто с разпращането на няколко информативни имейла. Истината е, че за един онлайн магазин информационния бюлетин може да има много добър успех стига мейл кампанията да се провежда адекватно.

За да превърнем нюзлетъра в писмото в бутилка, което виждаме и нямаме търпение да отворим и разберем какво послание ни носи, е нужно да разбулим няколко мита упорито надвиснали над имейл маркетинга. Превъплъщаваме се в Myth Busters, а крайната ни цел е да ви убедим, че имейлът като маркетинг средство не е погребан.

Бюлетинът винаги се възприема като спам

Ако имейлът съдържа свежа, полезна и разнообразна информация няма шанс да прекалите с писмата. Да, със сигурност ще има хора, които ще се откажат от получаването на бюлетина, но въздействието, което ще генерирате върху хората, които продължават да получават вашите писма ще компенсира отлива. Помня, когато сайтовете за групово пазаруване станаха популярни и се възползвах от техните услуги за първи път. Естествено, че започнах да получавам един куп оферти и знаете ли какво дразнех се, но не деактивирах бюлетина, защото именно така разбирах за изгодните предложения.  Ако все пак се притеснявате от образа на досадника бихте могли да предложите алтернатива на клиента дали да получава по-малко имейли или да се откаже напълно от бюлетина.

Имейлите трябва да са кратки

Да хубаво е да приканите читателя към действие още в началото, но не бива писмото да свършва с това. Някои хора обичат да получават повече информация преди да се решат. Дайте им своите предложения за най-продавани, най-препоръчвани и най-нови продукти. Разнообразието в избора би могло да провокира любопитство.

Темата на писмото трябва да е описателна

Само, ако искате да обявите някоя грандиозна разпродажба, описателната тема би могла да ви свърши работа. В останалите случаи малко творчество и духовитост биха имали повече успех. Усмивката винаги води до добър резултат. Създайте имейлът, който внася разнообразие в ежедневния работен процес и писмото ви няма да попадне в кошчето непрочетено.

Oops, I did it again!

Не си мислете, че един имейл разпратен веднъж не може да бъде изпратен отново. Ако в рамките на два дни все още има хора, които не са отворили писмото ви, пробвайте да го изпратите отново, но този път с различна тема. Така спестявате усилия, а резултатът се удвоява.

Мейли през уикенда не се изпращат

Срещали ли сте тези имейл правила?: 1. Не изпращайте нищо през уикенда или след 5 следобед, защото хората не са на компютъра си по това време. 2. Не пращайте писма в понеделник, защото вашите клиенти са прекалено заети. 3. Избягвайте петъците, защото всеки е настроен на почивна вълна. 4. Обедното време също не е за препоръчване при кореспонденция.
Забравете ги! Те отдавна не важат и това до голяма степен се дължи на малките устройства, които всички ние носим в джобовете си. Благодарение на тях сме нон-стоп онлайн, а проверяването на имейла се е превърнало в тик за повечето от нас. Нашите наблюдения сочат , че в колкото по-нестандартен час или ден изпратите имейлът, толкова по-четим е той.

Направете си експеримент – приложете всичко казано до тук и наблюдавайте резултатите. Приспособете се към тях и ефект от имейл кампаниите ви ще има.

В този ред на мисли…“Погребението на мейл маркетинга не се състоя…“ – You’ve got busted!!!

Имейл маркетинг митовете, които развенчахме
5 (100%) 1 vote


Коментари

  1. 08.07.13 в 11:48

    Диляна Георгиева

    Повече от година имам онлайн магазин и разпращаме мейли всяка седмица с промоциите към клиентите ни. До сега никой не се е отписал и дори забелязвам увеличаване на продажбите в деня на получаване на newsletter-a. Така че си е много полезно да се пращат, няма спор!

Write a comment