Назад

Как да замразим отлива на клиенти в процеса на поръчка

otliv-na-klienti-v-procesa-na-poruchka

За да погледнем реалността в очите и да осъзнаем защо метриките на нашия онлайн магазин сочат най-голям отлив на клиенти именно при процеса на поръчка, най-добре би било да се заровим в статистиката и да открием истината някъде там. А какво сочат проучванията?

1. Средно процесът на поръчка в голяма част от онлайн магазините се състои от 5.08 стъпки.
2. В 24% от случаите, за да поръчаш продукт трябва да се регистрираш.
3. 81% от собствениците на онлайн магазини смятат, че наличието на newsletter е повече от задължително.
4. 41% от онлайн магазините използват валидатор за въведения адрес.
5. 50% от интернет търговците пък изискват една и съща информация по два пъти.
6. Средно от 100 онлайн магазина 33% нарушават основните препоръки за ползваемост.

Ако вие сте част от тази статистика значи има върху какво да работите и проблемът в продажбите се дължи на тромавия процес на поръчка, който сте възприели във вашия онлайн магазин. Как да оптимизирате поръчките и да спасите кошницата от изоставяне обаче?

Спестете досадното мъдрене на пароли

Всеки обича да ходи на гости. А на какво се дължи това? Може би на идеята, че грижите по доброто изкарване се прехвърлят върху друг. Така усилията ни се изразяват само в това да стигнем на конкретното място в уречения час и да носим със себе си доброто си настроение. За да накарате хората да се чувстват като гости във вашия онлайн магазин, им дайте възможност да поръчат без да се налага да се регистрират. В крайна сметка никой не обича да мъдри поредната парола, която трябва да запомни задължително, а регистрацията не ни ли кара да правим точно това?

Излъчвайте сигурност

Въпреки огромната ни зависимост от компютрите, все още сърчицата ни не са се превърнали в парчета пластмаса. Идеята, че има кого да попитаме в случай на възникнал проблем или въпрос ни успокоява и ни кара да действаме по-решително. Затова не пренебрегвайте контактната форма и live чата във вашия онлайн магазин. Клиентът трябва да почувства, че има на кой да разчита във всеки един момент.

Оптимизирайте страницата за поръчки

По данни на Forrester Research 47% от потребителите очакват страницата им да се зарежда за 2 секунди и близо 40% от тях я напускат, ако се зареди по-бавно. Сигурни сме, че не желаете това да се случи и на вас. Не го допускайте. Намерете специалистите, които ще се постараят да оптимизират страницата за поръчки така, че тя да работи като изтребител и никога не забравяйте, че ако искате да печелите, трябва и да вложите.

Избягвайте Newsletter-a

Една от основните причини хората да избягват регистрацията е обвързаността й с получаването на нежелани информационни бюлетини, пълнещи пощата им със спам. За клиента newsletter-a е онази досадна продавачка, която му скъсва нервите, уверявайки го, че дрехата, която пробва му стои уникално, а тя дори му е малка. Истината е, че от 100 онлайн магазина едва 8% дават възможност на потребителя сам да избере дали желае или не да получава бюлетин. Изберете да сте сред тези осем процента и резултатът няма да закъснее.

Не пораждайте двусмислие

Понякога са нужни малко повече разяснения. Не бива да смятате, че всички мислят като вас и биха разбрали какво имате предвид под „Security Code”, например. Затова измислете по някое кратко пояснение за всеки по-важен бутон. Така шансът да объркате клиента е много по-малък.

Никога не крийте допълнителните такси

Случаят с допълнителните такси и тяхното прикриване е равносилен на лъжа. Не искате да изглеждате като лъжци в очите на потребители, нали? Тогава не позволявайте да бъдете спрягани като такива. Бъдете напълно обективни и давайте наистина пълна и достоверна информация на клиентите. Не се страхувайте, че допълнителните такси ще спрат потребителя да стане ваш клиент. Напротив, с честността си вие ще спечелите неговото доверие.

Това са базисните изисквания за оптимална ползваемост на страницата за поръчка. Ако успеете да приложите тях, ще сте на прав път да изпълните крайната цел – свеждането до минимум на изоставените пълни пазарски кошници. Дерзайте, а ако срещнете засечки сме насреща да отКЛИКваме с професионално мнение и съвети.

Как да замразим отлива на клиенти в процеса на поръчка
5 (100%) 1 vote


Write a comment